Frakt- & Returpolicy

Leverans

Hur mycket kostar frakten?  
- Bring - Ombud 49 kr, gratis vid köp över 499 kr. 

Vi samarbetar med Bring för leverans och du mottar oftast din order inom 3 vardagar efter du gjort din beställning. Vi har ett stort lager så de flesta beställningar lämnar vårt lager redan samma dag som orden avgivits. Kom ihåg att ta med legitimation när du ska hämta ut ditt paket. 

Om du inte hämtar ut ditt paket sänds det i retur till oss efter ca 14 dagar. 

Handla och betala

Så handlar du hos Vendolux.se – steg för steg:

  1. När du hittat den produkt du gärna vill köpa lägger du den i varukorgen genom att klicka på knappen ”Lägg i varukorg”. 
  2. När du lagt de varor i korgen du önskar köpa går du till kassan. Du hittar kassan längst upp till höger på sidan. Här får du en överblick över innehållet i din varukorg och kan välja att lägga till eller ta bort varor. I kassan kan du också använda intjänad bonus, ev. kampanjkod och se aktuell bonus på din order.
  3. Du betalar via Klarna.
  • Klarna Faktura
  • Klarna Direktbetalning
  • Klarna Dela upp betalning

Du får en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order. 

Vid frågor ang. din betalning via Klarna är du välkommen att kontakta Klarna på 08-120 120 10. Du kan också logga in på mitt Klarna här


Frågor och svar

Beställning 
Jag kan inte genomföra min order? 
Gå igenom dina uppgifter så allt är korrekt ifyllt, kom ihåg att fylla i att du accepterar våra handelsvillkor. Behöver du ytterligare hjälp kan du kontakta vår kundservice på e-mail: support@vendolux.se

Hur vet jag att min order är genomförd? 
Du får en orderbekräftelse på e-mail när din order är genomförd. 

Hur mycket kostar frakten? 
- Bring - Ombud 49 kr, gratis vid köp över 499 kr  
- Bring - Hemleverans 89 kr.
- Bring - Företagsleverans 89 kr

Betalning 
Vilka betalningssätt finns det: 

  • Klarna Faktura
  • Klarna Direktbetalning
  • Klarna Dela upp betalning



Du kan se Klarnas villkor – klicka här 

Varför kan jag inte handla med Faktura? 
- Du måste vara över 18 år. 
- Felaktig adress, endast folkbokförd adress godkänns. 
- Du har överskridit din maximala kreditgräns 
- Felaktigt personnummer, personnumret måste passa folkbokföringsadressen för att fakturaköpet ska godkännas. 



Retur och Ångerrätt 

Om du ångrar ditt köp kan du skicka varan retur till oss inom 14 dagar. Vänligen skriv till kundservice på mail: support@vendolux.se och upplys ditt ordernummer så vi kan notera att din retur är på väg till oss. Vid returnering ska varan vara oanvänd och i originalförpackning. Vi återbetalar inte fraktomkostnader i samband med returvaror. Du mottar ett mail från oss när vi mottagit din retur, där vi upplyser om vidare handläggning av din retur.

När du tar kontakt med vår support gällande retur kommer de även skicka en returfraktsedel som du klistrar på paketet och lämnar in i närmsta postombud.

Vi accepterar endast leverans av paket till företagsadressen. Vi accepterar inte paket som kommer till utlämningsställen eller paket mot postförskott. Om PostNord används så skall utkörning till företag väljas.

En företagsleverans kostar cirka 200 kr oavsett vilken speditör man väljer.


Jag vill reklamera en vara – hur gör jag?
Skulle du mot förmodan uppleva ett fel vid en produkt du köpt hos oss så ska du kontakta vår kundservice. Om produkten ska sändas i retur till oss så ska du skicka med detaljerad information om vad felet är. Detta är nödvändigt då vi skickar produkten vidare till producenten som i sin tur har behov av dessa upplysningar. 

Betalning med Klarna
Om du returnerar hela eller delar av din beställning ska du självklart inte betala för dessa varor.  Logga in på Mina Sidor på klarna.com och flytta fram fakturans förfallodatum med tio dagar. På så vi har vi möjlighet att hinna ta emot returen och registrera den. Under Mina Sidor hos Klarna kan du även kontrollera när returen har registrerats genom att hämta en uppdaterad version av din faktura. Du kan logga in genom att antingen ange e-postadressen du använde i ditt köp eller ditt OCR- / Fakturanummer och personnummer. Skulle returen inte ha registrerats när det nya förfallodatumet närmar sig ber vi dig att kontakta Klarnas kundservice, så hjälper de dig vidare!